odchudzanie
sobota, 28 lutego 2015


Diety

Serwis eDieta ›› Diety 
Dieta 1000 kcal
20 czerwca 2008
Dieta 1000 jest dietą niskokaloryczną, ale zbilansowaną pod względem wszystkich składników odżywczych - dostarcza organizmowi odpowiednich ilości białka, węglowodanów i tłuszczy. Efekty stosowania tej diety są widoczne bardzo szybko, jest najpopularniejszą dietą odchudzającą polegającą na spożywaniu posiłków o łącznej kaloryczności 1000. Najważniejsze w tej diecie jest prawidłowe rozłożenie 1000 kcal na posiłki, które powinny być lekkie. Trzeba pamiętać, że zaleca się spożywanie 5 posiłków dziennie (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja). Drugie śniadanie i podwieczorek będą małymi posiłkami, ale nie powinno się ich pomijać. Długie przerwy pomiędzy posiłkami nie są wskazane i sprawiają, że nasz organizm zaczyna magazynować tłuszcz zamiast go spalać - oczywiście nie w nieskończoność. Wypicie szklanki wody (można dodać cytrynę) przed każdym posiłkiem wypełni trochę żołądek, przyspieszy trawienie i dostarczy organizmowi witaminę C.

Dieta 1000 zapewnia spadek wagi o ok.0,5-1 kg tygodniowo (szybsze chudnięcie może wywołać niekorzystny tzw. efekt jo-jo). Po zakończeniu diety zaleca się stopniowe powiększanie kaloryczności posiłków np. o 200 - 250 kcal tygodniowo - aż do normalnego poziomu czyli ok. 2500 kcal na miesiąc.

Dieta polecana jest dla wszystkich a szczególnie dla osób z podwyższonym poziomem cholesterolu i trójglicerydów. Stosowanie dłuższe niż miesiąc wymaga konsultacji z lekarzem - a do miesiąca można ją stosować bez żadnych konsekwencji. W czasie stosowania diety wskazane jest zażywanie preparatów witaminowych.

Zaleca się w trakcie diety spożywanie:
  • Warzyw i owoców w dużych ilościach
  • Białego mięsa
  • Ryb
  • Nabiału
  • Woda niegazowanej od 1,5 do 2 l dziennie
Wysoce niewskazane jest spożywanie:
  • Słodyczy
  • Alkoholu
  • Tłuszczy zwierzęcych
  • Potraw słonych i ostro przyprawionych (ostre przyprawy pobudzają apetyt)
Prawidłowy podział kalorii na poszczególne posiłki:
  • Śniadanie 250 kcal
  • Śniadanie II 100 kcal
  • Obiad 350 kcal
  • Podwieczorek 100 kcal
  • Kolacja 200 kcal
Posiłek Potrawa Ilość
[g, szt., ml]
Kaloryczność
[kcal]
Śniadanie Mleko UHT 3,2 % tłuszczu 275 ml154
Płatki kukurydziane 8 łyżek 96
Płatki kukurydziane namleku 250
Śniadanie II Banan 1 szt. 95
Obiad Udo kurczaka 200 g 316
Surówka z marchwi i jabłek 150 g 186,6
Herbata 200 ml 0
Udo kurczaka z surówką i herbata   502.6
Podwieczorek Jogurt truskawkowy 150 g 99
Kolacja Chleb chrupki 5 szt. 60
Szynka z piersi kurczaka 40 g 38
Herbata 200 ml 0
Kanapki z szynką i herbata   197
RAZEM 1143,6



dieta

Copyright © 2004 - 2013 Marketer Polska Sp. z o.o. All rights reserved.
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia prezentowane w eDieta.pl podawane są w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie mogą być traktowane jako substytut konsultacji medycznej lub leczenia żadnej z chorób. W celu leczenia chorób należy zasięgnąć porady lekarskiej oraz stosować się do zaleceń lekarza prowadzącego.