odchudzanie
czwartek, 24 kwietnia 2014


Diety

Serwis eDieta ›› Diety 
Dieta trzydniowa oczyszczająca
20 czerwca 2008
Dieta trzydniowa oczyszczająca jest dietą rygorystyczną, gdyż w trakcie jej spożywamy wyłącznie warzywa, owoce oraz chudy nabiał ew. chude mięsa (ale w niewielkich ilościach). Najlepiej stosować ją na przełomie pór roku. Na takie oczyszczenie najodpowiedniejsza wydaje się wiosna, gdyż wraz z wiosennymi porządkami możemy 'posprzątać' we własnym organizmie. Możemy oczyścić organizm z toksyn (szczególnie jeśli zimą chorowaliśmy - na pewno 'coś' poodkładało się po kątach naszego organizmu). Spadek wagi nie jest znaczy do 1kg - jednak może być większy gdy przedłużymy okres diety do sześciu czy siedmiu dni. Dieta trzydniowa nie jest typową dietą odchudzającą. Chudniemy w jej trakcie ale jest to podrzędny cel i jakby dzieje się obok zamierzonego. Głównym celem jest oczyszczenie organizmu z toksyn (choć bywa to dawane pod wątpliwość), złogów a także regeneracja nerek, wątroby a przede wszystkim dostarczenie organizmowi substancji odżywczych. Każdy dzień diety jest ściśle sprecyzowany co do grupy produktów jakie możemy w nim spożywać. I tak mamy: dzień zbożowy, dzień warzywny oraz dzień owocowy. Nie znaczy to oczywiście, że są to jedyne spożywane przez nas produkty w danym dniu ale są to produktu dominujące. Aby zapobiec błędom wynikającym z dowolności dobierania potraw i ich ilość - jadłospis na tę trzydniową kuracją został opracowany co do przysłowiowego 'plasterka'.

Produkty spożywane w trakcie diety:
  • Warzywa i ich przetwory
  • Owoce i ich przetwory
  • Chudy nabiał
  • Chude mięso
  • Pieczywo chrupkie i razowe
Dieta polecana osobom dorosłym, szczególnie po zimowych przeziębieniach czy in. Polecana osobom palącym papierosy czy spożywającym alkohol a także lubiącym kaloryczne przekąski. Nie poleca się tej diety diabetykom.

Dzień pierwszy - zbożowy
Przetwory bogate w błonnik czyli wszystkie pełnoziarniste przetwory zbożowe ułatwią nam na łagodne oczyszczenie jelit. Zostaną usunięte wszelkie zalegające resztki pokarmu w jelitach. Przyniesie prawdziwą ulgę szczególnie osobom ze skłonnościami do zaparć. Natomiast przewód pokarmowy zostanie pobudzony do aktywnej pracy.
  • śniadanie - owsianka ze szklanki mleka, 2 łyżek płatków owsianych i łyżki rodzynków; szklanka soku pomarańczowego
  • śniadanie II - szklanka soku wielowarzywnego, kromka chrupkiego pieczywa
  • Obiad - duża filiżanka bulionu warzywnego ugotowanego z łyżeczką kaszy manny i łyżeczką otrąb pszennych; szklanka ugotowanego pęczaku i plaster polędwicy wołowej duszonej z jarzynami; surówka z 3 liści sałaty, pomidora i 2 łyżek szczypiorku z łyżeczką oleju słonecznikowego
  • Kolacja - szklanka jogurtu naturalnego zmiksowana z łyżką otrąb owsianych i łyżką pestek słonecznika; duża gruszka
Dzień drugi - warzywny
Dzięki zawartemu w warzywach potasowi, magnezowi, witaminie E czy beta-karotenowi doskonale odżywimy nasz organizm często zaniedbany w te składniki mineralne. Warzywa są również doskonałym naturalnym regulatorem płynów.
  • śniadanie - kubeczek twarożku wiejskiego z łyżką natki pietruszki i łyżką pestek słonecznika, kromka grahama, szklanka soku pomidorowego
  • śniadanie II - sałatka z 6 dużych rzodkiewek lub kalarepki, papryki, pomidora, łyżki koperku i 2 łyżek jogurtu
  • Obiad - zupa jarzynowo-mięsna: ugotuj 150 g wołowiny ze średnią marchewką, 1/2 małego selera, małym porem, małym ziemniakiem i 3 różyczkami kalafiora; dodaj 2 łyżki zielonego groszku i 2 łyżki kukurydzy, przypraw zupę bazylią
  • Kolacja - surówka złożona z tartej marchewki, małego tartego selera, siekanego liścia kapusty włoskiej i łyżki natki pietruszki z łyżką oliwy, kromka pieczywa chrupkiego, szklanka soku pomidorowego
Dzień trzeci - owocowy
Pektyny zawarte w owocach doskonale wspomagają odpowiedni rozwój mikroflory w jelitach. Natomiast minerały takie jak jod, selen czy fluor oraz witamina C i beta-karoten poprawiają naszą sprawność a także odporność na stres czy infekcje. Trzeci dzień diety jest dniem iście regenerującym. Poniżej przedstawiam jadłospis ostatniego etapu tej oczyszczającej terapii.

Posiłek Potrawa Ilość
[g, szt., ml]
Kaloryczność
[kcal]
Śniadanie Jogurt naturalny 150 ml 90
Płatki kukurydziane 1 łyżka 18
Truskawki - 6 szt. 50 g 14
Czarne jagody 100 ml 45
Jabłko 100 g 46
Pomarańcza 100 g 44
Koktajl owocowy (wszystkomiksujemy)   257
Śniadanie II Szynka z piersi kurczaka 20 g 19
Chleb chrupki 1 szt. 12
Mandarynki 2 szt. 100 g 42
Kanapka z szynką imandarynki   73
Obiad Ryż 100g 344
Pierś z kurczaka 100 g 158
Winogrona 10 szt. 50 g 34,5
śliwki 6 szt. 100 g 46
Czarne porzeczki 100 g 82
Słonecznik 5 g 28
Sałatkę za słodko (alboowoce zjeść osobno, gdy się nie jest smakoszem tego typupołączeń)   692,5
Podwieczorek Ananas - 2 plastry 100 g 54
Kolacja Pomarańcza 100 g 44
Brzoskwinia 80 g 36,8
Gruszka   54
Jogurt naturalny 150 ml 90
Sałatka owocowa   197,8
RAZEM 1220,3



Możesz być atrakcyjna i sexy! Daj sobie szanse na bycie sobą!



dieta

Copyright © 2004 - 2013 Marketer Polska Sp. z o.o. All rights reserved.
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia prezentowane w eDieta.pl podawane są w celach informacyjnych i edukacyjnych i nie mogą być traktowane jako substytut konsultacji medycznej lub leczenia żadnej z chorób. W celu leczenia chorób należy zasięgnąć porady lekarskiej oraz stosować się do zaleceń lekarza prowadzącego.